Week 2 alweer - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Jaimy Pupping - WaarBenJij.nu Week 2 alweer - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Jaimy Pupping - WaarBenJij.nu

Week 2 alweer

Blijf op de hoogte en volg Jaimy

20 November 2015 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Ondertussen kan ik de big five van m'n lijst strepen want we hebben de olifanten nu al meerdere keren gespot! Het was een grote groep olifanten en zelfs wat kleine baby olifantjes :) Maar dat is niet alles, ook de ugly five zijn een feit! Dus nu gaan we werken aan de baby five haha.

Ik heb Jessica the Hippo ontmoet (ze is wereldberoemd, Google maar)! Jessica is als baby (van maar 16 kg!!) aangespoeld in de tuin van een ranger. Ze had geen kans van overleven dus hij en z'n vrouw hebben Jessica grootgebracht. Ze kan gaan en staan waar ze wil maar kiest er zelf voor om bij deze mensen te blijven. Jessica is nu 16 jaar en weegt zo'n 1600 kg! Ik heb haar een kusje gegeven haha. Drie jaar geleden is hier nog een baby nijlpaard aangespoeld en ook deze wordt hier grootgebracht. Hij heet Richie en is ook super schattig!

Verder heb ik een hele leuke verrassing gehad!! Ik heb twee baby king cheetahs ontmoet, echt super schattig! King cheetahs zijn zeldzaam en zijn echt super mooi om te zien! Dus er komen foto's van cheetahs speciaal voor m'n broertje :) Deze twee boefjes zijn van de eigenaresse van het reservaat en zij brengt ze groot totdat ze zelfstandig zijn. De moeder wilde helaas niet voor ze zorgen, waarschijnlijk omdat het haar eerste nest was..

Op de dag van mijn aankomst werd er een baby neushoorn (z'n naam is Stompie) binnengebracht die was aangevallen door hyena's. Hij heeft hierdoor geen staart meer, het is een grote open wond geworden die dus regelmatig moet worden schoongemaakt omdat er mest in blijft zitten. Dr. Peter Rogers (dé Wildlife dierenarts) heeft de wond behandeld en opnieuw gehecht. Daarna heeft hij twee cheetahs geïnjecteerd met z'n geweer om ze in oestrus te krijgen zodat ze kunnen gaan paren met deze cheetahs.
Deze week heeft Dr. Peter Rogers weer een heel kleine baby neushoorn (pas 2-3 weken oud) binnengebracht die er slecht aan toe was. Hij was onderkoeld en heel erg mager doordat hij zo'n 2-3 dagen niets heeft gegeten (de moeder is nergens te bekennen, dus de kans is helaas groot dat ze door 'poachers' is gepakt)... De neushoorn hangt aan het infuus en wordt op temperatuur gehouden. Het gaat nu een stuk beter met hem maar hij heeft wel nog veel aandacht nodig! Ik heb beide neushoorns de fles mogen geven, echt super schattig :)

Maandag hebben we helaas afscheid moeten nemen van twee vrijwilligers (Alan & Patricia uit Engeland). Ik ga ze missen maar we houden contact!! Daarna is er weer een nieuwe vrijwilliger (Gustav uit Tanzania) bijgekomen dus nu zijn we met z'n vieren. We gaan er een leuke tijd van maken :)

Morgen ga ik wild water raften!! Heel erg bedankt oma, ik ga ervan genieten! De foto's komen later. En zondag gaan we naar Kruger National Park, dus ben benieuwd wat ik daar allemaal ga spotten.

See you later!! ;)

  • 20 November 2015 - 20:22

    Ailien Koeleman:

    Heeei Jaimy!

    Sjeetje wat gebeurd er veel in een korte tijd daar! Je zit niet stil in ieder geval.
    Top dat je dingen van je Bucket list kan afschrijven en dat je zulke prachtige momenten mag meemaken. Leuk om te lezen hoe het gaat.

    Veel plezier!

    Dikke kus uit Nederland

  • 21 November 2015 - 00:18

    Oma Hoentjen:

    Stoere lieve Jaimy,
    Wat leuk om al die spannende verslagen te lezen. Ik ben reuze trots op jou. Ook mijn zus en zwager kunnen je berichten lezen en vinden je echt geweldig. Doet de verrekijker goed zijn best? Of is hij toch iets te klein?
    Ik ben een paar dagen in Rome geweest. Iets heel anders, maar het was fantastisch, leuk en gezellig samen met mijn oudere zus op stap te zijn. Van Pappa en Mamma heb ik de foto van Jessica gekregen, die je kust en iets lekkers te drinken geeft. Wees voorzichtig, maar bovenal geniet van de grote avonturen.
    Liefs,

    Oma Hoentjen

  • 21 November 2015 - 10:46

    Dennis Van Hinte:

    Hoi Jaimy,

    Eigenlijk dacht ik dat je het na een week wel zat zou zijn.....(grapje)

    Wat een ervaring! En wat er dan ook in twee weken tijd allemaal op je af komt. Als het in dit tempo doorgaat dan kun jij een boek schrijven. Het is super om te lezen dat het goed met je gaat. Take care!

    Gr. Dennis

  • 21 November 2015 - 11:15

    Quin:

    Hoi Jaimy,
    Blij te horen dat alles goed gaat en dat je al zoveel hebt gezien en meegemaakt.
    Echt gaaf wat je allemaal al hebt gedaan je foto met Jessica is ook super.
    Ik heb op internet gekeken op haar site en al die foto's bekeken, ongelofelijk.
    Geniet lekker verder en maak er een leuke tijd van met de nieuwe vrijwilligers er bij.
    Wacht op je volgende avonturen.
    Pa

  • 24 November 2015 - 10:13

    Ton:

    We genieten hier allebei van jouw verhalen.

    Erg goed dat je dit allemaal aandurft en vast en zeker zeer leerzaam. Iets om de rest van je leven op terug te kijken.

    Pas wel goed op jezelf.

    Gr,
    Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaimy

Actief sinds 21 Okt. 2015
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 7044

Voorgaande reizen:

09 November 2015 - 21 December 2015

Vrijwilligerswerk Zuid-Afrika

Landen bezocht: