Laatste dagje HESC - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Jaimy Pupping - WaarBenJij.nu Laatste dagje HESC - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Jaimy Pupping - WaarBenJij.nu

Laatste dagje HESC

Blijf op de hoogte en volg Jaimy

29 November 2015 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Donderdag zijn we naar Camp Jabulani geweest voor de elephant back safari. Jabulani kwam als kalfje vast te zitten in de modder. Zijn kudde kreeg hem er helaas niet uit dus hebben ze hem uiteindelijk achtergelaten. Jabulani is door mensen gevonden en uit de modder gered. Later hebben ze hem geprobeerd te herintroduceren in de kudde maar hij werd niet meer geaccepteerd en was zelf ook liever onder de mensen.. Nu heeft hij zijn eigen kudde gevormd samen met nog meer weesolifanten uit Zimbabwe. De kudde leeft gewoon in het wild en ze kunnen gaan en staan waar ze willen maar ze worden wel in de gaten gehouden door de mens. De olifanten werken maximaal 2 uur per dag en 's nachts worden ze teruggehaald naar het nachtverblijf.
Uiteraard hebben we Jabulani ontmoet, maar ook de beroemde Sebakwe (de olifant op de amarula fles)! Beide olifanten zijn meegegaan op safari. Ik zat op een super lieve olifant (Lundi, 25 jaar) die haar kalf (Mambo, 3 jaar) nog bij zich droeg. Dit was echt super gaaf want elke keer als die twee communiceerden met elkaar kon ik dat niet alleen horen maar ook voelen! En het was natuurlijk gewoon super schattig om zo'n kalfje naast je te hebben lopen :) Ik heb heel erg genoten van de safari en ik ben ervan overtuigd dat deze olifanten een goed leven hebben.

Na de twee beroemde olifanten heb ik nog een beroemdheid ontmoet :P Freek Vonk was hier voor zijn filmopnames! Super grappig om hem hier te ontmoeten.

We hebben veel geleerd over tracks en overleven in de bush tijdens een interessante bush walk. Op onze game drives hebben we nog veel gave dingen gezien zoals bijvoorbeeld een luipaard (overdag!). En ik ben nu pro in geweer schieten want we hebben een aantal keren geoefend haha. So don't mess with me guys!

Bokkie Bok had een abces dus we moesten naar de dierenarts om het te laten behandelen. Helaas konden ze niet alle pus eruit krijgen dus wij moeten de wond nog nabehandelen en schoonhouden.

Gister is er een white lion binnengebracht die er slecht aan toe was. Zijn naam is Mandela en hij is 19 jaar oud (dat is echt heel erg oud)! We hebben hem aan het infuus gelegd en met de sonde gevoerd maar vandaag is hij er nog steeds slecht aan toe... Ik denk zelf dat hij z'n beste tijd heeft gehad en dat het beter is voor Mandela om hem te euthanaseren
:(

Vandaag hebben we met een cheetah mogen knuffelen als dank voor ons harde werk! Dat was echt super gaaf!! Morgen neem ik afscheid van HESC en ga ik door naar m'n volgende avontuur in Ukutula! Heb er zin in :)

Ik vind het trouwens super leuk om al jullie reacties te lezen maar kan helaas niet reageren.. Ik zal vanavond nog wat foto's posten (je kunt ze vinden aan de linkerkant bij foto's) ;)

  • 29 November 2015 - 16:14

    Quin:

    Hoi Jaimy
    Blij weer van je te horen en dat alles goed gaat.
    Je hebt weer gave dingen meegemaakt zag ia Snapchat nog een geve foto van je met een leeuw op de achte r grond.
    Ik hoop dat je op het nieuwe project net zoveel plezier hebt en gave dingen meemaakt
    Hoor gauw weer van je
    Groetjes pa

  • 29 November 2015 - 17:10

    Iwona:

    Hoi Jaimy!

    So nice to hear about Your adventures! This is the first message I could read in dutch without google translator so I am super happy about it :)
    Wishing You plenty super adventures and fantastic memories!

    Hugs and Kisses from rainy Almere :*

  • 29 November 2015 - 20:56

    Ellen:

    Hi Jaimy!

    Het is erg leuk om al je verhalen te lezen, het klinkt als een geweldige reis! Heel veel plezier bij je volgende project!

    Groetjes, Ellen :)

  • 30 November 2015 - 10:45

    Joliene:

    Wauw jai! Klinkt echt super super gaaf allemaal!
    Vooral de luipaard (vind ik zelf heel cool haha)
    Geniet er nog eventjes van!!

    Xxxx

  • 03 December 2015 - 00:25

    Oma Hoentjen:

    Hoi Jaimy, Wat een spannende verhalen weer. Ik geloof best, dat jij goed kan schieten. Als jullie op pad gaan heeft misschien de hoofd leider wel een geweer of pistool bij zich. Vanavond woensdag 2 december heb ik een afschuwelijke film gezien op Discovery: Blood Lions Bred for the bullet. Alleen al in Zuid-Afrika zijn er 200 fokkerijen van leeuwen en andere wilde dieren. Een slechte jager kan een leeuw uitzoeken en dan
    achter een omheinde omgeving neer knallen. De kleine welpjes werden na 14 dagen bij de moeder weggehaald zodat de leeuwin weer gauw gedekt kon worden. Het speelde ook in Botswana deze gruwel daden. Mijn reactie liet wat op zich wachten omdat Steven en ik en Els en Maurits bij mijn neef Wilfred en Suzanne hebben gelogeerd. De hele maand November is voor ons een feest maand geweest.
    We kijken veel natuur films en The incredible dr. Pol. Dieren arts.
    Blijf genieten en neem veel verhalen mee naar huis. Ik wil ze allemaal horen. Wees voorzichtig en blijf op je hoede. Liefs,

    Oma en Steven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaimy

Actief sinds 21 Okt. 2015
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 7042

Voorgaande reizen:

09 November 2015 - 21 December 2015

Vrijwilligerswerk Zuid-Afrika

Landen bezocht: