:) - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Jaimy Pupping - WaarBenJij.nu :) - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Jaimy Pupping - WaarBenJij.nu

:)

Blijf op de hoogte en volg Jaimy

14 November 2015 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Hallo iedereen!!

De tijd vliegt voorbij hier! Het gaat mij helaas niet lukken om jullie helemaal up to date te houden maar ik zal m'n best doen (bereik is niet al te best in de rimboe).
Ik heb een noodlanding moeten maken in Frankfurt vanwege een medisch spoedgeval waardoor ik moest rennen voor m'n volgende vliegtuig maar gelukkig is het allemaal goed gegaan en ben ik dus veilig aangekomen in Hoedspruit!
Ik verblijf met vier andere vrijwillgers, André en Ruan (de begeleiders) en nog wat 'huisdieren' in Nungu Camp (een kat met drie poten, een hond met een aangeboren aandoening aan z'n voorpoten, een baby bush baby). Monty the manches (m'n kleine vriendje) is helaas vandaag gegrepen door een eagle en dus moeten we hem nu missen..

Op maandag, woensdag en vrijdag beginnen we om 6 uur in 'The Butchery'. Hier wordt al het vlees bereid dus het stinkt hier nogal door het warme weer... Maar we zijn een goed team want we hebben het record verbroken!
Daarna gaan we de cheetahs voeren (dit moet elke dag gebeuren). Daarnaast moeten er nog veel meer dieren gevoerd worden maar die hebben allen een ander schema. Ik zal een paar dieren opnoemen die ook in HESC (Hoedspruit Endangered Species Centre) verblijven. Ze hebben bijvoorbeeld ook leeuwen, Afrikaanse wilde honden, neushoorns, kleine katachtigen en allerlei (roof)vogels.

Verder heb ik nu twee keer een 'vulture meal' meegemaakt en ik kan je vertellen dat dat niet voor iedereen is weggelegd.. We verzamelen dan al het 'afval'vlees (vaak rottend dus echt smerig) en dumpen het in 'the vulture pit' waar honderden gieren bijeenkomen zodra we het vlees van de pick-up gooien. Ik verbaas mezelf nog steeds hoe snel al dat vlees verdwijnt en er alleen nog maar botten over zijn.

We hebben uiteraard wat game drives gedaan en dat is echt geweldig om te doen, zeker tijdens de zonsondergang! Het zoeken naar dieren is een hele uitdaging maar wel echt super leuk om te doen. Ik heb echt al veel dieren van dichtbij gezien zoals een groep leeuwen die net hun prooi aan het verorberen waren, gaaf om te zien! tot nu toe heb ik de big five bijna allemaal gespot, we moeten alleen de olifanten nog vinden maar dat gaat goed komen. Naast de dieren is de natuur hier ook heel mooi. We zijn bijvoorbeeld naar Blyde Canyon geweest, echt prachtig.

Nou ik hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen en ik zal proberen snel weer wat van mij te laten horen! Later zal ik hopelijk mooie foto's kunnen plaatsen maar met dit bereik gaat dat niet lukken dus jullie moeten het even doen met mobiele telefoon foto's. Maar jullie houden ze te goed!

Groetjes uit het zonnige Zuid-Afrika!

Ik heb nog een nieuwtje... Er is een vrouw (29 jaar) gegrepen door een luipaard en ze is helaas dood gevonden. Dit was niet in ons kamp maar wel in de buurt. Dus zo zie je maar dat het echt gevaarlijk is en dat je gewoon niet alleen op pad kunt hier..

  • 14 November 2015 - 20:08

    Quin:

    Hoi Jaimy,

    Blij dat je goed bent aangekomen en dat je het naar je zin hebt.
    Supergaaf dat je al een hoop wilde dieren hebt gespot hoop dat je de olifanten ook snel vind.
    Doe voorzichtig en geniet lekker verder ik hoop dat we snel weer wat horen en hopelijk met nog meer foto's
    Groetjes en een dikke kus
    Quin

  • 15 November 2015 - 01:44

    Joliene:

    Hoi Jai!

    Wat een avonturen zeg! Direct na het opstijgen begonnen ze al=P
    Heb je zelfs al een luipaard gespot? Die zijn vet moeilijk te vinden! Vet leuk!
    Nog heel veel plezier daar!!

    Xxxx

    Ps. Niet snachts naar buiten gaan please!! =P

  • 15 November 2015 - 09:47

    Fransie:

    Hooooi jai!!

    Wauw wat heb je nu al veel mee gemaakt! En zo te horen zie je echt super vette dingen.
    Ben benieuwd naar je volgende update.
    En echt wat jo zegt; niet s nachts of alleen naar buiten gaan, gewoon een vrouw dood gevonden!! :o

    Veeeeeeel plezier verder
    Xxxx

  • 15 November 2015 - 10:04

    Nienke Eb Mark :

    Hooi J,

    Wow, wow, wow, wat maak.jij veel mee!! Van de noodlanding tot het echte wild life!! Super spannend en ook erg mooi lijkt me.

    Geniet van je tijd daar!!!
    Liefs,
    Mark en Nienke (zus van Fransie ;))

  • 15 November 2015 - 14:22

    Porre:

    Goedendaaaag,
    Cool! Ik wil wel foto's van cheetah's zien als het kan. Mwa.

    Goedendaaaag

  • 15 November 2015 - 20:17

    Isabel:

    Hé Jaimy super Graaf om dit zo allemaal te lezen . Lijkt me echt allemaal super gaaf.
    Hoop inderdaad dat je de olifanten ook nog tegen komt.
    Doe voorzichtig ben blij dat je het leuk hebt en dat je goed aangekomen bent.
    Dikke kus van je tante dikke kus van ons allemaal liefs isabel.xxx

  • 16 November 2015 - 16:08

    Giny:


    Wat leuk om te lezen wat je allemaal al hebt meegemaakt.
    En wat een leuke, smerige en spannende dingen doe je.
    Ik ben benieuwd naar je volgende ervaringen en verhalen.

    Doe voorzichtig!!

    xx Giny.

  • 16 November 2015 - 19:11

    Robert Van Wijk:

    Hoi Jaimy

    Echt super gaaf dat je dit avontuur bent aangegaan met jezelf
    Ook super bij je opleiding echt een mooie ervaring lijkt mij
    Geniet er maar lekker van en zorg dat je uit de buurt van die leeuwtjes
    Blijft je ziet 29 jaar is ook jong

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaimy

Actief sinds 21 Okt. 2015
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 7037

Voorgaande reizen:

09 November 2015 - 21 December 2015

Vrijwilligerswerk Zuid-Afrika

Landen bezocht: